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Sa mesa de is turronis

In una cultura di sussistenza, come quella da cui proveniamo, pochi erano i luoghi di “meraviglia” in cui ci si poteva immergere e perdere. Uno di questi era sa mesa de is turronis, con tutti i suoi colori, odori e sapori.

Era tanto l’incanto per quel luogo che ai bambini, per farli stare buoni, gli si diceva: chi fais a bonu, po sa festa, t’amostu sa mesa de is turronis. I piccoli non cogliendo lo scherzo, facevano da bravi.

A Villanovaforru al gioco venne dato anche, una valenza più piccante ; quando un ragazzo diceva ad una ragazza t’amostu sa mesa de is turronis, intendeva qualcosa di più di una semplice passeggiata alla festa.

Ad una ragazza piaceva un ragazzo che, non condividendo lo stesso sentimento per lei, le diceva:

Ohi ohi su tzugu ohi ohi sa conca

candu su tzucuru at essi arroca

s’otigu de monti at essi dinai

insandu bella mia t’apa a domandai

s’otigu de monti s’otigu de monti

candu in mari doi at essi ponti

sa genti a pei doi at a passai

insandu bella mia t’apa a domandai

sa genti a pei sa genti a pei

candu su procu at essi brebei

su tostobinu at essi margiani

insandu bella mia t’apa a domandai

su tostobinu su tostobinu

candu anta a bendi s’àcua po binu

is bingias in s’ierru anta a binnenai

insandu bella mia t’apa a domandai

bingias in s’ierru bingias in s’ierru

candu anta a bendi sa cera po ferru

unu bellu marroneddu m’apa a cuncodrai

insandu bella mia t’apa a domandai

bellu marroneddu po marrai in terra

candu sa carroga si pesat in gherra

e bessit margiani po da saludai

insandu bella mia t’apa a domandai

e bessit Maria bistida a connotu

candu su mobenti at essi sacerdotu

su cardori in chintzus no di amanchit mai

insandu bella mia t’apa a domandai

coppia litiga